no-poverty

no-poverty

no-poverty
no-petry-1
Sekolah Kajian Stratejik dan Global (SKSG) Universitas Indonesia merupakan pengelola dan penyelenggara program pendidikan multi, inter dan trans disiplin pada jenjang magister dan doktor dalam kelompok keilmuan dalam hal ini bidang keilmuan stratejik dan global. SKSG saat ini mengelola dan menyelenggarakan 9 (sembilan) program studi untuk jenjang magister dan satu program doktor yang kajian-kajian bersifat multi dan atau inter/trans disiplin yang memiliki karakter dan ciri khas yang berbeda, namun dalam konteks “stratejik dan global” prodi-prodi yang ada memiliki irisan-irisan isu atau permasalahan yang dapat dikaji secara kolaboratif. Oleh karena itu, SKSG UI berkomitmen untuk memberikan dukungan kepada mahasiswa yang membutuhkan bantuan dana demi kelancaran studinya. Untuk mencapai SDG 1, beberapa upaya yang dilakukan SKSG UI dalam memberikan dukungan kepada mahasiswa dapat ditunjukkan dari indikator berikut.
1.3 University anti-poverty programmes

1.3.4 Bottom financial quintile student support

Bottom financial quintile student support Programmes or initiatives to assist students who fall into the bottom 20% of household income group (or a more tightly defined target) in the country to successfully complete their studies. [Click here]

1.3.5 Low or lower-middle income countries student support

Low or lower-middle income countries student support Schemes to support poor students from low or lower-middle income countries (e.g. offering free education, grants). [Click here]

1.4 Community anti-poverty programmes

1.4.1 Local start-up assistance

Local start-up assistance Provide assistance in the local community supporting the start-up of financially and socially sustainable businesses through relevant education or resources (e.g. mentorship programmes, training workshops, access to university facilities). [Click here]

 

1.4.3 Programmes for services access

Programmes for services access Organise training or programmes to improve access to basic services for all. [Click here]