Peace, Justice and Strong Institutions

Peace, Justice and Strong Institutions

Peace, Justice and Strong Institutions
strong
SKSG UI membina civitas akademika untuk mengembangkan sikap profesional dan berintegritas. SKSG UI menerapkan 9 nilai-nilai UI yang meliputi (a) kejujuran, (b) adil dan wajar, (c) dapat dipercaya, (d) bermartabat, (e) menghargai, (f) akuntabilitas, (g) kebersamaan, (h) transparansi , dan (i) kebebasan akademik dan otonomi ilmiah. Dengan kejujuran, sivitas akademika mengembangkan sifat lurus, hati ikhlas, berkata dan bertindak benar, tidak berbohong, tidak curang, tidak korup, dan tidak curang. Dengan adil dan adil maka diberikan kesempatan dan perlakuan yang sama secara adil dan tidak diskriminatif bagi setiap warga negara dalam menjalankan tugasnya masing-masing. Kegiatan akademik dan non-akademik tidak didasarkan pada pertimbangan ras, suku, agama, jenis kelamin, status perkawinan, usia, disabilitas, dan orientasi seksual. Dengan sifat amanah, civitas akademika dapat dipercaya dalam menjalankan segala kegiatan atau kewajibannya. Dengan bermartabat dan/atau hormat, setiap orang diperlakukan dengan hormat dan manusiawi. Dengan akuntabilitas, civitas akademika bertanggung jawab dalam menjalankan tugasnya dan menghindari konflik kepentingan. Dengan kebersamaan, toleransi, dan semangat kebersamaan dalam menjalankan tugas dan tanggung jawab dijunjung tinggi. Dengan transparansi, civitas akademika mengembangkan keterbukaan untuk mendengarkan dan mempertimbangkan pendapat orang lain; keterbukaan akademis untuk menerima secara kritis informasi dan temuan akademis orang lain; dan kesediaan untuk berbagi informasi pengetahuan dengan pihak-pihak yang berkepentingan, kecuali yang bersifat rahasia. Dengan kebebasan akademik dan otonomi keilmuan, civitas akademika menjunjung tinggi kebebasan akademik, yaitu kewajiban memajukan ilmu pengetahuan dan kebebasan mengemukakan pikiran dan pendapat di lingkungan SKSG Ul dan forum akademik lainnya, serta menaati peraturan perundang-undangan yang berlaku.
16.2 University governance measures

16.2.2 Students' union

Students’ union Recognise an independent students’ union. [Click here] [Click here] [Click here]

16.2.3 Identify and engage with local stakeholders

Identify and engage with local stakeholders Have written policies and procedures to identify local stakeholders external to the university and engage with them. [Click here]

16.2.4 Participatory bodies for stakeholder engagement

Participatory bodies for stakeholder engagement Have an existence of participatory bodies to recognize and engage local stakeholders, including local residents, local government, local private, local civil society representatives. [Click here]

16.2.5 University principles on corruption and bribery

University principles on corruption and bribery Publish the university’s principles and commitments on organized crime, corruption & bribery. [Click here]

16.2.6 Academic freedom policy

Academic freedom policy Have a policy on supporting academic freedom (freedom to choose areas of research and to speak and teach publicly about the area of their research). Academic freedom is at the heart of the Academy. Here we are looking to ensure that academic freedom covers both teaching and research, and that it applies equally to junior as well as senior (for example Tenured) academics. [Click here]

16.3 Working with government

16.3.2 Policy- and lawmakers outreach and education

Policy- and lawmakers outreach and education Provide outreach, general education, upskilling and capacity-building to policy and lawmakers on relevant topics including economics, law, technology, migration and displacement, and climate change. [Click here]

16.3.3 Participation in government research

Participation in government research Undertake policy-focused research in collaboration with government departments. [Click here]

16.3.4 Neutral platform to discuss issues

Neutral platform to discuss issues Provide a neutral platform and ‘safe’ space for different political stakeholders to come together to frankly discuss challenges. [Click here]